hemma från malta

story about malta ..

satte mig på flygplanet med 4 som jag kände och 38 okända människor. efter mycket svett och många rysningar landade äntligen planet i ett 40 gradigt land med otrevliga malteser. vi kom till hotellet och det fanns inget rum till oss, men det löste sig. såklart, första natten gick bra. va väldigt seg osådär bara. packade upp min lilla lilla resväska och va helt utmattad på sängen. dagen efter gick vi ner till den inte så goda frukosten (alla dagar , inte bara den dagen) och sen la vi oss vid poolen. stektes som svarta hamburgare den dagen kan jag ju säga! dagen efter åkte vi till en strand som hette nåt på m, haha. det va faktiskt fint, hände inte så mycket mer än så. dagen efter åkte vi till golden bay med sviiinhöga vågor och skit i vattnet. mer fint, mindre fräscht. dagen efter det drog jag , ebba och agnes in till valletta (nej, moa blev inte påkörd av et flygplan, hon blev sjuk) där fick det bli lite shopping och sen drog vi vidare till silema, med båt! trevligt äventyr! dagen efter åkte jag,moa,ebba,agnes,ella,herman,maxmilian,yasmina,seid,sabina och lion på båttur till olika grottor och till den blåa lagunen i comino(?) fin dag. förrutom att jag blev bestulen på pengar , men men. that's life. kom hem och va typ pretty tired. dagen efter det ( tror jag ) gick vi ner till en strand i Qawra (där vi bodde) och sen till poolen. sen på kvällen åkte jag och moa in till sant. giljan och tänkte partaja lite. men slutade med att vi satt på mc och skrek åt varann. men det va behövligt , tror jag. efter en liten promenad och maltesers ögon stirrandes på oss satt vi på bussen hem till Qawra, Bugibba. när vi kom hem slog klockan 00:30 och vi läste lite böcker och småpratade. och idag slutligen låg vi vid poolen och bara stekta sista dagen och blev svarta som svartingar och njöt av 43 grader i skuggan. eller glöm njut, kom ihåg led. haha. efter en jobbig flygtur hem landade vi som tur var i skavsta och åkte buss hem till jönköping. nu är klockan 4.25 och jag borde egentligen ligga och sussa. jag kanske har glömt lite dagar och imon kommer alla bilder upp! hoppas ni haft en super vecka!<3

Kommentarer
Postat av: Victoria

jag och Karin var ju också med på båtturen - har du redan glömt oss? Kramar!

2011-07-20 @ 21:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0